play -> Κασετοπειρατεία.

Όταν ήμουν παιδί, αναρωτιώμουν γιατί απαγορευόταν η αντιγραφή τραγουδιών από δίσκο ή κασέτα. Όλες οι ετικέτες δίσκων ή αυθεντικών κασετών έγραφαν με μικρά γράμματα ότι κάτι τέτοιο δεν επιτρεπόταν δια νόμου. Θυμάμαι όμως επίσης, ότι όλος ο κόσμος είχε  άπειρες αντιγραμμένες κασέτες που παίζονταν και δημοσίως, όπως επίσης έφτιαχναν και  ένα σωρό αντίγραφα με διαφορετικές επιλογές. Η πρώτη μου κασέτα, ήταν από δισκάδικο της γειτονιάς, αντιγραφή από δίσκο φυσικά. Τα δισκάδικα είχαν πάντα ένα καλό πικάπ και ένα κασετόφωνο ντεκ και έγραφαν επιλογές στους πελάτες τους, κατά παράβαση των δικαιωμάτων των εταιριών.  Εύλογα λοιπόν, μου δημιουργήθηκαν ένα σωρό άλλες απορίες, όπως το γιατί, εφόσων απαγορεύεται η αντιγραφή δίσκων, αλλά όλοι τελικά αντιγράφουν, κάτι τέτοιο θα πρέπει να θεωρείται παράνομο. Ποια είναι η αιτία όλης αυτής της παράλογης κατάστασης; Από την στιγμή που όλοι μπορούσαν να αγοράσουν δεκάδες φτηνές άγραφες κασέτες και να αντιγράψουν σε αυτές ό,τι μουσική ήθελαν δημιουργούσε μια ανάγκη. Την ανάγκη τουλάχιστον ενός κασετοφώνου. Μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα λοιπόν, άνθισε μια τεράστια και παγκκόσμιας εμβέλιας αγορά κασετοφώνων, ενισχυτών, γουόκμαν και οτιδήποτε σχετίζονταν με την παραγωγή ήχου . Ένας κόσμος γεμάτος αντεγραμμένες κασέτες, χρειάζεται περισσότερα κασετόφωνα, ακούει περισσότερη μουσική και κατά συνέπεια αγοράζει περισσότερους δίσκους. Θα λέγαμε δηλαδή ότι πίσω από την κασετοπειρατεία υπήρξε η άτυπη και παράλληλα εμφανέστατη υποστήριξη της βιομηχανίας ήχου κάτω από ένα πολύ εύστοχο πλάνο κερδοσκοπίας.  Η ίδια ιστορία συμβαίνει και σήμερα με τα dvd, τα προγράμματα των υπολογιστών όπως και με οτιδήποτε καταντά εμπορικό είδος με "πνευματικές ιδιοκτησίες". Η μισή Ελλάδα είναι συνδεδεμένη με σπασμένα windows και ακούει μουσική κατεβασμένη από το youtube. Μερικές αξίες είναι σταθερές. Γιατί άραγε; Ο Μάικλ Μουρ σε ένα ντοκιμαντέρ το οποίο μιλάει για τις εταιρίες, λέει: "Είναι τόσο άπληστοι που είναι ικανοί να μου πουλήσουν ακόμα και το σκοινί με το οποίο θέλω να τους κρεμάσω!".
 Οι  υπολογιστές  τσέπης σήμερα,  είναι  οι απίθανοι απόγονοι της κασέτας και των μηχανισμών αναπαραγωγής της. Η δύναμη που επεξεργάζεται αυτό το μέσο στα πλαίσια των δυνατοτήτων του, ξεπερνά τη φαντασία μας και την εμπλουτίζει  με έναν ωκεανό πληροφοριών  για έναν  υπέροχο κόσμο που μόλις ανακαλύψαμε και δεν ξέραμε ότι απαγορεύεται να πατάμε τη χλόη. Από την άλλη, τόσο ο υπολογιστής, όσο και το ίντερνετ , καμιά φορά μας αποξενώνουν με έναν πολύ επικοινωνιακό κατά τα άλλα τρόπο.  Τα νέα σύμβολα της εποχής  Youtube, Facebook κτλ.. Το   "record" έχει μετονομαστεί σε "download" και η "κασσετοπειρατεία" σε  "ηλεκτρονικό έγκλημα". Πατάς το link και ξαφνικά  εμφανίζεται  μια λεζάντα στη θέση του  αγαπημένου σου βίντεο κλιπ :  "Αυτό το βίντεο δεν είναι πλέον διαθέσιμο επειδή ο Λογαριασμός YouTube με τον οποίο σχετίζεται έχει τερματιστεί εξαιτίας πολλαπλών ειδοποιήσεων για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων που έχουν υποβληθεί από τον ενάγοντα.
Λυπούμαστε γι'αυτό."